BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas
į navigaciją

Reklamos rinkos transformacijos 2008-12-07

Parašė internetas Kategorija: tyrimai.
Komentarai (8)

eMarketer pateikia skaičiukus kaip pastaruosius du metus keičiasi reklamos rinka Amerikoje ir kas tos rinkos laukia per artimiausius du metus:

Žinoma, kad mes tai ne Amerika. Ir rinka ne ta ir nuo ši tendencijų atsiliekame kelerius metus. Gal nuo to tik įdomiau. Keletas pastebėjimų:

Taip pat augimas žadamas:

Kai kurie mediakanalai, tokie kaip “satelite radio” mums visai nesuprantami… Televizija - tiek Amerikoje , o tuo labiau pas mus išlaikys savo svarbą.

Išvada paprasta - internetas su visomis savo atmainomis keičia spaudos reklamą. Kaip ir nieko naujo jau…

Rodyk draugams

Populiariausi rugsėjo mėn. tinklalapiai 2008-10-21

Parašė internetas Kategorija: tyrimai.
Komentarai (10)

Vakar Gemius paskelbė naujausius lankomumo tyrimo duomenis. Žiūrim ką turim:

Didelių stebuklų neatsitiko. Sugrįžęs jaunimas po atostogų viską surikiavo į savo vietas. One.lt vėl pirmas, į dvidešimtuką grįžo Klase.lt, rimtesnio turinio tinklalapiai šiek tiek prarado pozicijas.

Didžiausias siurprizas - Diena.lt 14 reitingų vietoje. Nors naujasis portalas dar nepaleistas:

Bet senųjų Kauno, Klaipėdos ir Vilniaus laikraščių tinklalapių statistika jau apjungta į vieną vienetą. Vat jums ir faktas, iliustruojantis Dovilės pamastymus apie regioninius portalus.

Taip pat labai palypėjo į viršų Delfio aktyviai stumiami Klubas.lt ir Panelė.lt .

Reitingų viršūnes paliko ir nugarmėjo žemyn Lrt.lt ir Krepsinis.net, kurie rugpjūčio mėn. išplaukė į paviršių ant Olimpijados bangos.

Rodyk draugams

Delfis susigrąžino pirmąją vietą. Lankomiausi rugpjūčio tinklalapiai 2008-09-20

Parašė internetas Kategorija: tyrimai.
Komentarai (13)

O taip, pamatęs tokius persistumdymus nebegalėjau palaukti rytdienos:

Olimpiada ir ypač jo didenybė krepšinis daro savo. Tokių persistumdymų lentelėje dar nesu matęs. Naujienų tinklalapiai šoka į viršų, Delfis bent trumpam susigrąžina lyderio poziciją (tikėkimės, kad mokinukai sugrįžę po atostogų pastums One.lt į viršų). Labiausiai laimi tie, kurie gerai pasiruošė olimpiadai:
Lrt.lt - oficialus olimpiados rodytojas  +101%
Krepsinis.net - geriausias apie krepšinį Lietuvoje  +90%
Alfa.lt - čia gal labiau One’as, o ne olimpiada kalta +39%

Bet kokiu atveju įspūdinga :)

Rodyk draugams

Lankomiausi liepos mėnesio tinklalapiai. Pirmyn - atgal, pirmyn - atgal… 2008-08-25

Parašė internetas Kategorija: tyrimai.
Komentarai (5)

Šiandien Audience.lt galit jau rast naujausius tinklalapių reitingus:

Įdomiausia naujiena - Alfa.lt iškrito iš top 10, o Balsas.lt atsirado dešimtoje vietoje. Spėju, kad šitas pasikeitimas nelabai ilgam. Tuoj viskas sugrįš atgal į savo vietas. Audience.lt duomenis pateikia su geroku vėlavimu. O štai TNS Metrix tyrimuose galim matyti skaičiukus gerokai operatyviau:

Per praeitą savaitę Alfa.lt šoko į viršų 72 proc., o Balsas.lt 27 proc. krenta žemyn. Taip yra, greičiausiai dėl to, kad abiejų šių tinklalapių lankomumas priklauso nuo jų reklamos kiekio One.lt. Sakyčiau totalios nesamonės dedasi, bet toks jau tas gyvenimas ir taip jau veikia laisvoji rinka - pirmyn - atgal, pirmyn - atgal.

Dar galima pastebėti, kad Top 20 nebeliko kitų ePasas grupės tinklalapių. 20 vietoje įsikabino Klubas.lt Nenustoja stebinti vtv.lt - augimas 12 proc. ir jau 14 vieta.

Pirmyn - atgal….

Rodyk draugams

Internetinės reklamos apimtys pasaulyje 2008-08-18

Parašė internetas Kategorija: tyrimai.
Komentarai (1)

Kuo toliau tuo daugiau skaičių galima rasti apie internetą, apie reklamą jame. Tuo daugiau galiu jus tais skaičiais bombarduoti. Ne patys naujausi, bet tik dabar pakliuvę į akis skaičiai apie išlaidų reklamai internete augimą. Štai kiek šitas reikalas augo JAV ir Europoje praėjusiais (2007) metais:

Augimas labai greitas, o ypač Europoje. Iš ko gi tas augimas atsiranda? Štai kaip pasiskirsto pinigai skirti internetinei reklamai JAV ir Didžiojoje Britanijoje:

Čia JAV skaičiai. Visas normalus pasaulis skaičiuodamas išlaidas internetinei reklamai suskaičiuoja ir internetiniams skelbimams (Classifieds), o mūsų skaičiuotojai net ir paprastos banerinės reklamos nesugeba suskaičiuoti. Ką jau kalbėti apie reklamą paieškos sistemose, kuri JAV sudaro 41% išlaidų, o Didžiojoje Britanijoje dar daugiau:

Kodėl svarbus toks skaičiavimas ir kodėl aš nuolatos piktinuosi lietuviškų skaičiuotojų (TNS) kreivapirštiškumu. Jau nekalbant apie tai, kad rinkos žaidėjams ir investuotojams labai svarbu žinoti tikslius skaičius, nekalbant apie PR’inę šio reikalo naudą internetiniam verslui, čia svarbūs skaičiai ir Lietuvos įvaizdžiui:

Šalia kurių Lietuva turi būti? Šalia Ispanijos (anot TNS ir tiek netempiam) ar bent jau kažkur netoli Italijos (kur realiai galėtume būti)?

Akivaizdu - internetinės reklamos apimtys visame pasaulyje auga labai sparčiai. Ir auga daugiausia tos sritys, kurios pas mus išnaudojamos menkiausiai: paieška, videoreklama. Žiūrėkim į tai optimistiškai - mūsų laukia dar gražesnė ateitis :)

Rodyk draugams

Google Trends nusišneka… 2008-07-16

Parašė internetas Kategorija: tyrimai.
Komentarai (6)

Neperseniausiai Google savo laboratorijoje iškepė dar vieną paslaugą Google Trends, kuri leidžia palyginti bet kokių (su sąlyga, kad nelabai mažų) tinklalapių lankomumą. Panašiai kaip Alexa. Apie tai jau rašė Karolis.
Kaip paslauga veikia kažkiek galima paskaityti neoficialiame Google bloge.  Pradžioje man pasirodė, kad pateikiami duomenys yra gana tikslūs, bet po vakarykščio komentaro mano įraše nusprendžiau palyginti įvairius laisvai prieinamus tinklalapių lankomumo palyginimo šaltinius.

Taigi komentaras nebuvo tikslus, Alexa nerodo, kad Balsas.lt aplenkė Alfa.lt:

Bet gana tiksliai atkartoja TNS Metrix pateikiamas šių tinklalapių lankomumo tendencijas (bet ne skaičius):

O vat Google Trends rodo keistus dalykus:

Čia pateikiami dabartinio lankomumo skaičiai gana tiksliai atspindi TNS Metrix duomenis, bet visiškai neatspindi pastarojo laikotarpio tendencijos. Gal nauja Google paslauga nelabai tiksliai vertina senesnius rezultatus ir kuo toliau tuo tiksliau pateikinės tinklalapių lankomumo duomenis?

Kokias gi išvadas čia galime pasidaryti:
a) Balsas dar neaplenkė Alfos ir jiems dar toli iki to;
b) TNS Metrix (Arba GemiusTraffic arba Google Analytics) statistika daug patikimesnė, bet norėdami matyti kas didesnis jau gan tiksliai galim nustatyti ir nemokamų ir viešai prieinamų paslaugų pagalba;
c) Monstras Google tampa dar didesniu monstru. Jis natūraliai yra žiniasklaidos kanalas, jis jau tapo didžiausiu pasaulyje internetinės reklamos tinklu (AdSense), jis veržiasi į off line reklamos agentūrų biznį. Ir pagaliau jis tampa savotiška rinkos tyrimų bendrove ir pateikia tinklalapių (kol kas tik jų?) lankomumo duomenis. Man mažam žmogui darosi neramu….

Rodyk draugams

Reklamos apimtys internete 2011 metais 2008-07-04

Parašė internetas Kategorija: tyrimai.
Komentarai (3)

Štai tokios prognozės pasauliui:

Kas nori pasiskaityti daugiau visą straipsnį gali rasti čia. Man įdomu pasirodė tai, kad ženkliai geresnės perspektyvos piešiamos Vakarų Europai. Paprastai buvo manoma, kad JAV yra interneto lyderis ir čia greičiau paplinta visos naujienos.

Vertinama, kad 2008 m. visame pasaulyje internetinei reklamai skiriama jau vidutiniškai 10% visų reklaminių biudžetų. Tai reiškia, kad per artimiausius 3 metus rinka dar paaugs 30-40%. Neblogai!

Ką gi mes turime Lietuvoje? Kas nori gali atsisiųsti labai gražią TNS prezentaciją apie reklamos rinką 2007 m. Lietuvoje. Iš jos matome štai tokius skaičius:

Internetinei reklamai skiriama tik 3,2% visų reklaminių biudžetų. Nors aš manau, kad realiai buvo apie 4%, bet tai nekeičia reikalo esmės. Lietuvoje mes atsiliekame baisiai, bet tai reiškia, kad ir augsime daug greičiau nei likęs pasaulis.

Minėtame straipsnyje pažymimos šios pagrindinės priežastys, kurios lems reklamos apimčių augimą internete:

Jei būsime optimistai tai galime tikėtis, kad jau šiais metais išlaidos reklamai internete pas mus viršys 30 mln. Lt. O tai reiškia, kad beveik susilygins su išlaidomis radijo bei lauko reklamai. Nėra jau taip blogai…:)

Rodyk draugams

Keisti Lietuvos didžiausieji… 2008-05-10

Parašė internetas Kategorija: tyrimai.
Komentarai (12)

Vienas iš mano ištikimų skaitytojų pasiūlė savotišką mano praeito įrašo pratęsimą. Tiesiog atsiuntė kelias nuorodas į www.alexa.com ir paprašė pakomentuoti.
Dar kartą noriu pasikartoti, kad šiuo šaltiniu pasitikėti besalygiškai negalima. Bet kai kuriuos skaičius jie pateikia įdomius. Pradėsiu nuo toli:
Estiško Delfi statistika ir vienas momentas iš tos statistikos. Iš kurių šalių ateina lankytojai:

Viskas logiška: estai, rusai, suomiai ir t.t.

Latviško Delfi statistika:

Vėl viskas logiška…

Lietuviško Delfi statistika:

Nieko keisto nepastebit? Kad lietuviai em igruoja į Didžiąją Britaniją bei Airiją aš žinojau, bet, kad mes išsiuntėme tokio dydžio delegaciją į Kiniją man siurprizas…

Toliau dar gražiau. Kas pas mus Lietuvoje kitas didžiausias:

Be abejonės, kad gali kilti abejonės ar Alexa lietuviškus tinklalapius teisingai vertina, gal dalis interneto tiekėjų blogai suregistravo IP adresus ir panašiai. Bandom žiūrėti kitų tinklalapių statistikas. To pačio One giminaitis Videogaga:

Viskas OK.

Logiška.

Normalu.

Labai paaiškinami skaičiai.

Dar noriu priminti, kad mano žiniomis Gemius savo tyrimuose eliminuoja užsienietiškus vartotojus, taigi, dėl oficialių reitingų galime būti ramūs. Nebandau dar kartą paneigti, kad Delfi ir One yra didžiausi ir lankomiausi Lietuvoje, bet šie skaičiai įdomūs. Gal kažkas galėtumėte paaiškinti?

Internetas_LT

Rodyk draugams

O tai kas Lietuvoje didžiausias? 2008-04-30

Parašė internetas Kategorija: tyrimai.
Komentarai (9)

Štai šis mano ankstesnio įrašo komentaras paskatino pasidomėti kai kuriais skaičiais.  Nebandau kvescionuoti koks tinklalapis yra iš tiesų didžiausias Lietuvoje, nes visi legaliais būdais pritraukti lankytojai yra geri lankytojai.
O statistika yra toks daiktas, kurį galima vartyti visomis pusėmis ir apžiūrėti tiek iš priekio tiek iš užpakalio.

Apžiūrėkime tą statistiką. Greičiausiai pastebėjote, kad ieškant kažko Google labai dažnai tarp paieškos rezultatų gan gerose pozicijose išmetama nuoroda į Delfi Search . Pavyzdžiui pagal frazę “netikra statistika” turime antrą rezultatą:

Google Lietuvoje yra monstras ir gali labai stipriai įtakoti kai kurių tinklalapių  lankomumo reitingus. Vienas iš tokių tinklalapių ir bus lyderis Delfi:

Grafikėlyje matote:
delfi.lt - portalo pozicija reitinguose. Akivaizdus lyderis;
delfi.lt be paieškos. Kaip atrodo visų Delfi.lt rubrikų lankomumas jei “išmetame” tuos lankytojus, kurie lankosi tik paieškoje.
delfi.lt paieška - tiek lankytojų ateina į paiešką;
delfi.lt titulinis - tiek lankytojų ateina į portalo titulinį puslapį.

Ir kodėl tai svarbu? Reklamos užsakovai planuodami reklamos kampanijas tikisi pasiekti kuo galima didesnį lankytojų skaičių kuo galima mažesnėmis sąnaudomis (na dar tikslinė grupė, dydžiai, dažniai ir kiti dalykai, kuriuos šį kartą paliekame nuošaliau). Natūralu, kad reklama talpinama Delfi portale nes jis pats didžiausias. Bet galimybės pasiekti visus Delfi lankytojus nėra, nes reklamą reiktų užsakinėti atskirai tituliniame puslapyje, naujienose, sporte, versle ir t.t. ir tai tampa labai brangu. Skirtingai nuo Delfi tiek One.lt, Plius.lt ar Lrytas.lt galimybė pasiekti visus tinklalapio lankytojus talpinant vieną banerį yra. Ir toks pasiekiamumas bus gerokai pigesnis.

Bet tai tik statistikos vartymas pirmyn ir atgal. Nors vertinant natūralų lankytojų srautą (tų kurie ateina tiesiai į Delfį, o ne nukreipiami Google) panašu, kad Delfi nebėra pats didžiausias, bet jis vistiek labai didelis ir kitiems naujienų tinklalapiams dar reiks kaip reikalas padirbėti…

Rodyk draugams

Lankomiausi kovo mėn. tinklalapiai 2008-04-24

Parašė internetas Kategorija: tyrimai.
Komentarai (13)

Vėluojam, vėluojam. Bet pagaliau prisiruošiau nupiešti žalią lentelę su lankomiausiais kovo mėn tinklalapiais. Jau prieš keles dienas visą informaciją galėjote rasti www.audience.lt :

Žiūrim ką turim. Neblogai sekėsi E-paso grupės tinklalapiams - vienas iškrito, bet du užėmė vietas pirmajame dvidešimtuke:
32,28% augimas Balsas.lt. Girdėjau gandus, kad tai ne augimas, bet tiesiog Gemius skriptų sutvarkymas ir pilnas lankomumo suskaičiavimas. Teks patikėt, kad taip ir yra.
12,07% į viršų TV3. Čia tikrai netikėta. Ar alkoholio reklamos draudimas per TV duoda tokios naudos?
8,31% berods pirmą kartą dvidešimtuke matome ir pažintys.lt. Sveiki atvykę.

Kam nesisekė:
-8,84% žemyn aruodas.lt. Sumažinom reklamos apimtis One.lt?
-5,14% krenta visalietuva.lt. Nieko negaliu pakomentuoti;
-2,31% toliau krenta zebra.lt. Mieli ir dideli, Teo, kiek gi galima? Kiek žinau ir darbuotojai jau bėga iš skęstančio laivo;

Rodyk draugams