BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas
į navigaciją

Baneriai mirštanti reklamos rūšis? Oi, kad pas mus jie taip numirtų… 2008-12-03

Parašė internetas Kategorija: Reklama.
Komentarai (15)

Pastaruoju laiku užsienietiškas internetas pilnas diskusijų apie tai ar banerinė reklama numirė, ar ji atgims su nauja jėga ir panašiai. Tiesa, prieš kokius 9 metus apie tą patį irgi visi rašė:). Po 10 metų vėl laidos….

Bet aš ne apie tai. Gal ten krizės apimtame kapitalizme ir miršta tie baneriai. Bet aš labai norėčiau, kad ir pas mus greičiau tokia mirtis ateitų. Tokia mintis kilo vartant vieną kitą straipsnį “prestižiniuose” amerikoniškuose naujienų tinklalapiuose. Vienas po kito beneriai, be jokios ypatingos atrankos:

Paprasta kaip 3 kapeikos (kas dar prisimenat tokią valiutą), jokios animacijos tik primityvi žinutė, bet kokia jėga! Reklama veda į tokį patį nesudėtingą tinklalapį. Ten pasirenki šalį ir perki online… na žinoma jei tu gyveni bent Lenkijoje, o ne labiausiai mobilizuotame pasaulio užkampyje Lietuvoje. Omniteli ir Tele2 - nenorite paprastuoju būdu įspirti Bitei į užkapalį?

Verčiam puslapį - kita reklama:

American Express reklama smulkiam verslui. Šiuo atveju techniškai gan sudėtingas videoreklamos sprendimas, bet Bransonas užkabina. Videoreportažas specialiai nufilmuotas šiai reklaminei akcijai. Ir primityvus akcijos tinklalapis “APPLY NOW. 60 seconds decision!” . Viskas sutvarkoma internetu ir greitai. Kada mūsų bankai nors kiek pajudins sėdimąją. Ar krizė nepakankama priežastis pagalvoti apie racionalius ir išmatuojamus sprendimus?

Naršau toliau:

Vėl “paprastas” baneris, be jokios mandros animacijos… paprastas, bet ne prastas - užvedus pelytę ant “ThinkPad Notebooks” atsiranda štai kas:

Patinka šitas modelis - iš karto keliauji į el.parduotuvę ir perki.
Įdomiausia, kad šiuo metu ir pas mus vyksta ta pati Lenovo internetinės parduotuvės reklamos kampanija. Štai toks meninis baneris su didžiai meniniu scenarijumi:

kuris nei gražus, nei įdomus, nei efektyvus. Kuris reklamuoja labiausiai Intel, paskui elektros tinklus, paskui kažkokią apsaugą, paskui parduotuve (gal ThinkShop) ir tik galų gale akimirkai pasako, kad čia Lenovo.

Bet tai dar ne pabaiga, toliau dar blogiau ir man jau visai nebesuprantama. Palyginkit - štai taip atrodo tarptautinis ThinkShop:

O vat taip Lietuviškos reklaminės kampanijos landing page:

Ta prasme reklamuojame internetinę parduotuvę, kurios net nėra. Čia randame prastai sukaltą prekių katalogą, kuris liepia eiti ir kur nors tą kompiuterį nusipirkti. Greičiausiai, kad tame “kur nors” niekas neturės mano reikiamo modelio ir parduos man DELL ar ką nors panašaus.

Apie kokį internetinės reklamos efektyvumą galima kalbėti Lietuvoje? Greičiau ateitų ir pas mus tokie prasti laikai su mirštančiais baneriais, kaip tuose tolimuosiuose vakaruose…

O jei kiek prirašiau….

Rodyk draugams

Apie tai, kaip nereikia iPhone reklamuoti - Omnitel.lt 2008-10-18

Parašė internetas Kategorija: Reklama.
Komentarai (10)

Subrendau moraliai, nusprendžiau, kad ir man JO reikia. Visi turi, o tai ką aš - blogesnis? Na taip, kalba čia apie iPhone eina.
Kaip kiekvienas doras žmogus žinau, kad tuos reikalus stumia Omnitel'is. Tas staigus noras man šovė į galvą vėlyvą penktadienio popietę, taigi, greičiausias būdas rasti visą informaciją - keliauti i Omnitel tinklalapį ir viską sužinoti. Jau rinkdamas adresą galvojau, kad Omnitelio tituliniame puslapyje puikuosis didžiulė iPhone reklama ir aš dviem pelės spragtelėjimais rasiu visą man reikalingą informaciją - kainas ir kur įsigyti.
Kur tau, Omnitel titulinis puslapis pasitinka mane su senais gražiais paveikslėliais ir jokios info apie tai kur gauti JĮ, karščiausią šių metų naujieną:

Bt aš gi nekvailas ir užsispyręs. Matote tą geltoną juoselę puslapio viršuje? Iš karto suvokiau, kad Omnitelis čia slepia nuo manęs JĮ. Slepia ir daro grubiausią klaidą - mano supratimu korporatyvinį tinklalapį apkabinėti “popup'ais” yra ypatingas nepagarbos ženklas vartotojams. Aš jau nekalbu apie tai, kad šiais laikais didžioji dalis naršyklių automatiškai blokuoja “popup'us” ir potencialūs klientai vistiek neranda reikalingos informacijos.
Bet aš gi gudresnis už kitus, aš atblokuoju popup'ą ir štai JIS pasirodo:

Gerulis. Aš jau labai arti prie geidžiamos informacijos, spaudžiu atsidariusį “popup'ą” ir vėl nusivylimas - produkto aprašymas atsidaro tame pačiame popup'o lange, bet jis padarytas ne kaip popup'as, o kaip pilnas normalus puslapis. Tai reiškia, kad aš matau tik pusę to ką turėčiau matyti:

Ei, ten viršuje! Kažkaip nerimtai čia atrodo. Žinoma, telefoną aš nusipirksiu (antradienį, kai jų bus) nes aš vis dar jūsų abonentas. Bet norint būti rinkos lyderiu reiktų šiek tiek pagarbiau žiūrėti į klientus, ypač tuos, kurie pasirašo 24 mėn. sutartį ir prižada per tą laiką sumokėti ne mažiau kaip 3768 Lt.

Telekomunikacijų bendrovės tinklalapis - turėtų būti ypatingai galingas reklamos įrankis ir pardavimo kanalas. O ką turime čia? Senovišką, nefunkcionalų, bukleto funkciją atliekantį tinklalapį.

Tiesa, kitų operatorių tinklalapiai, nors atrodo šviežiau, bet naudos ir ten suteikia neperdaugiausiai. Vykdomos milžiniškos reklaminės pardavimo skatinimo akcijos, tame tarpe ir internete, ir jokios galimybės pirkti internetu. Taip atrodo, kad XX amžiuje užstrigom….

Rodyk draugams

Kiek uždirba Amerikos tinklalapiai iš reklamos 2008-07-28

Parašė internetas Kategorija: Reklama.
Komentarai (7)

Amerika didžiausia ir pažangiausia internetinės reklamos rinka (na bent jau iki šiol buvo tokia laikoma). Visada labai smalsu pasižiūrėti kaip sekasi vietiniams tinklalapiams ir palyginti situaciją su sava.
Radau gan įdomų šaltinį, kuris pateikia duomenis apie tai kiek Amerikoje uždirba tinklalapiai iš reklamos:

Tiesa sakant sunku tuo patikėti, bet kaip matome vidutinės tinklalapių pajamos yra 0,36 - 0,37 USD (~0,8 LTL) už 1000 parodymų. Akivaizdu, kad dauguma lietuviškų tinklalapių nori gauti (ir gauna) gerokai daugiau. Taip pat įdomu tai, kad brangiau reklama perkama mažuose tinklalapiuose nei dideliuose. Greičiausiai, kad taip yra dėl to, kad mažesniuose tematiniuose tinklalapiuose reklama pasiekia tikslinius vartotojus.

Sekantis grafikas rodo, kaip kaina priklauso nuo tinklalapio tematikos:

Photobucket

Daugiausia uždirba tinklalapiai apie kompiuterinius žaidimus! Tik ne Lietuvoje, čia beveik niekas neperka legalių žaidimų, ši rinka nėra didelė (pataisykit jei klystu) ir šios srities reklamos beveik nebūna.
Kitą kartą ne taip svarbu kiek tu uždirbi, o tai - kiek galima uždirbti. Kitaip sakant kiek gi yra tų pinigų. Sekančiame grafikėlyje matote kaip pasiskirsto JAV internetinės reklamos rinka, kur keliauja visi tie milijardai:

Photobucket

Va toks vaizdelis. Monstras Google'as pasiima liūto dalį. Ir ta dalis nuolatos auga. Nors iš grafiko atrodo, kad kitų pajamos mažėja, bet iš ties mažėja tik jų užimama rinkos dalis. Visas spartus internetinės reklamos rinkos augimas vyksta daugiausiai Google dėka ir nuo jo labiausiai kenčia ne kitos internetinės reklamos rūšys, o ofline reklama (direct mail ir spauda visų pirma).

Rodyk draugams

Kaip mes klikus generuojame - buhalteriams.lt 2008-07-01

Parašė internetas Kategorija: Reklama.
Komentarai (11)

Kartais man keista, kaip mažame mūsų kaime kai kurie veikėjai išdrįsta atvirai negarbingai elgtis. Juk taip galima pasielgti tik vieną kartą ir greitai apie tave žinos jau visi.

Nuolatinis mano skaitytojas T šiandien atsiuntė nuorodą į tinklalapį buhalteriams.lt . Nieko keisto, kol nepaspaudžiate ant nuorodos siūlančios atsisiųsti programos aprašymą:

Iššoka Pop-Up langas su reikalavimu spausti reklaminį banerį ir tik tada galima parsisiųsti norimą dokumentą. Spėju, kad čia talpinami baneriukai parduodami “už paspaudimus”. Tai yra užsakovas moka tik tada, kai susidomėjęs interneto vartotojas paspaudžia ant reklaminės antraštės. Užsakovas tikisi, kad tas internautas domisi jo paslaugomis, o ne buhalterinėmis programomis… deja…

O įdomiausia yra tai, kad, mano žiniomis, vienas reklamos tinklas jau “užbanino” šį tinklalapį už panašius pokštus. Ir vėl iš pradžių? Dar kartą ant to paties grėblio?

Rodyk draugams

Reklama internete neveikia 2008-06-16

Parašė internetas Kategorija: Reklama.
Komentarai (15)

“Reklama internete neveikia…” kartais galima tokių replikų išgirsti. O ir kaip ji veiks kada talpinama štai tokiu būdu, kaip šiandien Klase.lt:

Aš suprantu, kad klientai reikalauja nestandartinių sprendimų. Ir to dar nepakanka - kaina taip pat turi būti žema. Ir kai nelieka jokių kitų pardavimo motyvų belieka aptapetuoti visą tinklalapį keletu sluoksnių, nes pinigus uždirbti tai reikia…

Bet juk tokia reklama yra atgrasi. Ką galvoja patys reklamos užsakovai talpindami reklamą tokioje aplinkoje? Negi Coca Cola’i visai nesvarbu kokiame šiukšlyne atsiras jų prekės ženklas?

Rodyk draugams

Google AdSense nebeveikia lietuviškuose tinklalapiuose? 2008-05-21

Parašė internetas Kategorija: Reklama.
Komentarai (9)

Prieš kurį laiką jau rašiau apie savo “milžiniškus” uždarbius iš Google reklamos. Mačiau, kad kituose bloguose taip pat atsirado AdSense reklamos. O prieš kelias dienas visos jos dingo:

Akivaizdu, kad mūsų tapo per daug ir reklamą mes talpinome pusiau leistinu pusiau neleistinu būdu. Google užblokavo lietuviškus tinklalapius. Įdomiausia tai, kad pačiame Google AdSense accounte nėra jokio perspėjimo apie blokavimą, komercinė reklama neberodoma ir tiek. Atsiranda niša kažkam kitam….

Rodyk draugams

Internetiniai apdovanojimai reklamos festivalyje Adrenalinas 2008-04-22

Parašė internetas Kategorija: Reklama.
Komentarai (0)


Birželio 6 d. rengiamas kasmetinis reklamos festivalis Adrenalinas. Šiais metais neįtikėtinai didelis dėmesys internetui. Tik interneto kategorijoje apdovanojimai išskleidžiami į smulkesnes rubrikas:

Interaktyvios reklamos sprendimai:
-Baneriai
-Internetinės svetainės – www svetainės, virtualūs promo, žaidimai
-Virusinės kampanijos – blog‘ai, el. atvirukai, filmukai

Tikrai labai sveikintinas sumanymas. Dar vienas ženklas, kad reklamos industrija ir Lietuvoje pradeda atsisukti veidu į internetą.
Kas mes iššūkį Gauminai?

A P

Rodyk draugams

Blogo uždarbis per mėnesį 73 Lt 2008-04-18

Parašė internetas Kategorija: Reklama.
Komentarai (13)

Šiandien lygiai mėnuo, kai savo bloge patalpinau Google AdSense reklamą. Laikas skaičiuoti pirmuosius viščiukus. Duomenys trumpai:
Uždirbau - 33,67 USD (šiandieniniu kursu tai bus ~73 Litus);
Vidutiniškai per dieną mano blogas parodydavo 394 puslapius;
Vidutiniškai per dieną sulaukdavau 3 paspaudimų ant reklaminių nuorodų;

Šiek tiek detalių ir pastebėjimų. Vidutinis tinklalapio CTR pakankamai aukštas ypač atsižvelgiant, kad reklama patalpinta tikrai ne pačioje geriausioje vietoje:


Vidutiniškai CTR buvo lygus 0,95% ir tai tikrai daug. Akivaizdu, kad pirmosiomis dienomis susidomėjimas buvo pats didžiausias, visi bandėte spausti reklamas ir padėjote man uždirbti pinigus. Sekančiame grafike matosi kaip keitėsi 1000 parodymų kaina bei mano uždarbis padieniui (litais):



Pirmosiomis dienomis iš tiesų uždirbau daug - kovo 18 d. net 16 litų :). Ir taip buvo ne vien dėl to, kad skaitytojai aktyviai testavo reklamą ir spaudė nuorodas, bet ir dėl to, kad Googlas žaidžia tam tikrus žaidimus. Statistikoje nepateikiama paspaudimo kaina, bet ją nesunku išsiskaičiuoti. Ir štai kas gaunasi:



Kaip matote pirmosiomis dienomis paspaudimo kaina buvo labai didelė, viršijo vieną litą. Galima spėti, kad Googlas tikėdamasis privilioti naujus tinklalapius pirmąją savaitę atiduoda 100% kainos, bet vėliau lieka gerokai mažiau nei pusė.
Taip pat galim spėti, kad užsakovai už AdSense reklamą moka daugiau nei 1 Lt už paspaudimą. Mano galva tai brangu, nes paieškoje praktiškai už bet kokį raktinį žodį teks mokėti gerokai mažiau negu vieną litą, o reklama prie paieškos rezultatų gerokai efektyvesnė.
Manau verta pabandyti ir pačiam pas save užsisakyti reklamos - čia bus sekantis eksperimentas. Pažiūrėkime kiek kainuoja reklama pas mane bloge :)

A P

Rodyk draugams

Live Search - paieškos galimybės mobiliajame telefone 2008-04-03

Parašė internetas Kategorija: Reklama.
Komentarai (4)

Jau ne kartą rašiau, kad mobilusis internetas (internetas telefone) naujasis mūšio laukas, kuriame susikaus visi šio pasaulio galingieji. Jūsų dėmesiui reklaminis Microsoft filmukas:

O kad viskas būtų taip gražu ir paprasta:)
O ir Lietuvoje naujajame mažo ekrano mūšio lauke tuoj susikaus galingieji. Labai laukiam Omnitel naujienų, gal Blogin’o metu mums papasakos…

A P

Rodyk draugams

Inbox’as kaitina aistras 2008-03-20

Parašė internetas Kategorija: Reklama.
Komentarai (4)

Sakykit ką norit, bet jei gerai pamenu tai inbox.lt reklamos kampanija yra pirmoji tokia masinė internetinio projekto reklamos kampanija Lietuvoje. Reklama per televiziją, gan agresyvi lauko reklama:

Neaišku ar atsitiktinės ar planuotos klaidos. El.pašto sistemos parametrai per daug geri, kad būtų naudingi. Visa tai sukelia šurmulį, o kai kas dėl to baisiai nervuojasi:) Draugas.lt “upgreidino” savo mailo parametrus:

Žinoma ir aš užsiregistravau, vien tam, kad užsiregistruoti. Bet tuo pat metu turiu:
  • 2 darbinius mailus;
  • 1 seną One mailą;
  • Draugo mailą;
  • labai retai naudojamą Yahoo mailą;
  • nusipirkau adresą su pavarde, kurį kažkada panaudosiu mailui;

bet dažniausiai naudoju 3 Google accountus ir nors monstras Googlas užknisa, bet kol kas nesiruošiu jo į nieką keisti.
Mano galva pavėlavo Latviai ateiti į Lietuvą, pavėlavo…

A P

Rodyk draugams