BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas
į navigaciją

Visi puolam prie naujo verslo - miniaukcionai 2008-08-13

Parašė internetas Kategorija: naujienos.
Komentarai (11)

Kol pusė lietuviško interneto ginčijasi, kuri Lietuva.lt yra geresnė (daugiau rasite čia: verslo.banga.lt , marketer.lt , bestweb.lt …). Kita pusė puola kalti pinigus…

Pamenu kažkada visi Lietuvos verslininkai puolė atidarinėti kepyklas, o savo žmonoms kirpyklas. Kai kepyklų verslas apstojo tai visi metėsi prie lentpjūvių verslo. Jau nekalbu apie tai, kad visi turi prekiauti batais ar dar kuo nors. Ir štai turime naują madą, šį kartą internete - miniaukcionus:

www.smallbid.lt

mini.skelbiu.lt

www.centai.lt

Per kokį mėnesį atsidarė net trys. Kažkas sakė, kad nusipirkti scriptą kainuoja 70 USD galim tikėtis, kad ir daugiau atsiras.
Idėja paprasta - prekė išstatoma už labai mažą kainą, SMS’u galima kelti kainą keliais centais (pvz. 3 ct.), bet pats SMS kainuoja daug (pvz. 5 Lt). Laimi tas kas pasiūlo didžiausią kainą ir būna paskutinis. Realiai kaina maža, bet už SMS’us gali būti surinkta labai didelė suma. Kaip ir viskas sąžininga, bet ne iki galo… O jei dar ir tinklalapio adminas šiek tiek pažais…
Žiūrėsim ar prigis šitas verslo modelis. Iš esmės verslo idėja labai paprasta ir gera, tereikia didelio lankytojų srauto ir viskas veiks. Tokiu atveju mini.skelbiu.lt turi neabejotiną pranašumą - visus Diginet grupei priklausančius tinklalapius. Kiti turės investuoti nemenkas lėšas reklamai.

Rodyk draugams

Nauji naujienų portalai. Ar yra jiems vietos? 2008-08-11

Parašė internetas Kategorija: naujienos.
Komentarai (9)

Penktadienį per blogosferą buvo nustumtas šurmuliukas apie naujojo portalo ATN.lt greitą pasirodymą. Jų viešųjų ryšių specialistai išsiuntinėjo naujojo portalo vieno vidinio puslapio printscreeną blogeriams.

Kol laukiam naujojo žaidėjo pasirodymo pažiūrėkime ar yra jam vietos? Paskutiniuose (2008 birželis) Gemius Audience tyrimų duomenyse jau turim beveik visus naujienų tinklalapius ir galim pasižiūrėti kas yra kas:

Visi naujienininkai išsidėsto į gražią eilutę. Lyderis aiškus, aiški ir antra- trečia vieta. O vat toliau įdomiau - 6-7 maždaug vienodo lankomumo projektai. Greičiausia, kad naujokai 15min ir ATN ir turi tikslą pirmiausia pasiekti ir, jei pavyks, aplenkti šiuos antrosios grupės “sportininkus”. Ši antroji grupė taip pat nevienalytė. Jei atidžiau pažiūrėsime į jų lankytojų elgseną pamatysime įdomių dalykų:

Aukščiau esantis grafikėlis parodo kiek kartų vidutiniškai tas pats lankytojas apsilanko tinklalapyje mėnesio bėgyje. Akivaizdu, kad Delfis skaitytojų lojalumu lenkia visus kitus. Dar galima pasakyti, kad lankytojai yra lojalesni tiems, kurie turi daugiau orginalaus turinio. O štai Ve.lt ir Vtv.lt lankytojų elgsena iškrenta iš konteksto, greičiausiai, kad tai gero Google indeksavimo rezultatas - šie tinklalapiai turi gana daug atsitiktinių lankytojų, kurie čia nebesugrįšta antrą kartą.

Kaip ten bebūtų šie nelabai lojalūs ir atsitiktiniai lankytojai suformuoja labai ilgą uodegą. Pavieniai tinklalapiai lankytojų turi nelabai daug, bet visi kartu jie pasiekia gerokai didesnį lankytojų skaičių nei vienas Delfis:

Dar kartą pasitvirtina taisyklė, kad mažuose tinklalapiuose galima pasiekti nišinius ir šiek tiek kitokius lankytojus nei talpinant reklamą pagrindiniame portale. Tik reklamos užsakovai arba to visai neįvertina arba sutinka stipriai permokėti už reklamos talpinimą portale - lyderyje.
Deja, kol kas labai daug argumentų interneto vartotojai mažiesiems portalams nesuteikia, jie savo praleidžiamu laiku (tuo pačiu ir galimybe “sužiūrėti” daugiau reklamos) vienareikšmiškai balsuoja už Delfį:

 Apibendrinant - Delfi tikrai nebepasiekia kritinės masės interneto vartotojų, bet dėl savo vartotojų lojalumo nusipelno didžiosios reklamos užsakovų dėmesio dalies.

Čia ir grįžtam prie klausimo, iškelto įrašo pradžioje, - “ar yra vietos naujiems rinkos žaidėjams?”. Galimi 2 variantai - pulti lyderį nes iš jo yra daugiausia ką atimti arba muštis su mažaisiais, nes jie silpni.
Atrodo, kad lengviausia būtų muštis su mažiukais. Bet tame ir yra problema, kad tai nišiniai savo pobūdžiu (vz.lt, bernardinai.lt, vakarozinios.lt) arba savo geografine auditorija (kaunodiena.lt, ve.lt  ..) tinklalapiai su kuriais kovoti arba labai sunku arba neįmanoma.
Ar įmanoma užpulti Delfį? Manau, kad taip, nes vertingiausias dalykas, kurį turi Delfi’s tai vartotojų lojalumas. Jau 7-8 metus jie įpratę čia ateiti kiekvieną arba beveik kiekvieną dieną ir rasti visas jiems svarbias naujienas. Daugiau Delfis neturi nieko tokio, ko negali pasiūlyti kiti. Skrisk.lt pavyzdys rodo, kad per gana trumpą laiką galima atsiimti ženklią rinkos dalį iš vienvaldžio rinkos lyderio Greitai.lt. Ir tam reikia nelabai daug ko - tik pinigų, labai daug pinigų reklamai ir nuostolingai kainodarai. Jei gali sau leisti milžiniškus reklamos biudžetus ir darbą su minimalia pelno marža tai bent jau trumpalaikė sėkmė garantuota.
Visi žinome, kad internete vartotojų lojalumas prekės ženklui yra labai žemas. Todėl ir vienintelis Delfi turtas gali būti “papirktas”. Bet tam reiks:
a) nežmoniškų lėšų rinkodarai. Nepamirškite, kad Delfis buvo nupirktas už ~50 mln EUR. Tai reiškia, kad vien už LT dalį buvo užmokėta 17 - 18 mln. Norite aplenkti? Pasiruoškite tiek ir sumokėti!
b) atimti valdžią iš vyr. redaktoriaus. Vien kurdami pačias geriausias naujienas niekur nenuvažiuosite. Delfyje jau yra pačios geriausios naujienos ir vartotojas nemato jokios priežasties keisti naujieną A į naujieną A. Reikia daugiau negu tik vien naujienų.
c) laiko.

Sėkmės !

Rodyk draugams

Šios dienos topas - startavo www.15min.lt 2008-08-07

Parašė internetas Kategorija: naujienos.
Komentarai (7)

Startuoja vienas iš visos krūvos laukiamų naujų naujienų projektų - www.15min.lt:

Sveikinam ir žiūrim ką turim. Pirmas žodis, kuris man išsprūdo - “tabloidas”. Spresti apie turinį gal kiek ankstoka, bet vizualiai tai pasirinktas klasikinis internetinio tabloido dizainas. Palyginkite su www.thesun.co.uk tik raudonos spalvos neturim :). Bet kaip Lietuvai tai pakankamai šviežias vaizdelis - daug nuotraukų, didelės raidės ir žadamas operatyviai atnaujinamas turinys. Tikėkimės, kad čia bus sudėtos visų avarijų nuotraukos ir netruks žaviosios seksologės patarimų.

15min startas užgoš kitą šios dienos naujieną. Naują Epaso kompanijos projektą www.supervideo.lt:

Dar vienas videosharinimo projektas ant Lietuvos. Ten galima rasti Olialia mergytes…. ir kas paneigs gandus, kad čia kažkur respublikos ausys kyšo…

Rodyk draugams

Ryškėja naujasis Delfi.lt veidas 2008-08-02

Parašė internetas Kategorija: naujienos.
Komentarai (6)

Akivaizdu, kad naujajam sezonui ruošiasi ne tik televizijos kanalai, bet ir interneto portalai. Po truputėlį pradeda ryškėti naujasis Delfi.lt veidas. Visi nauji projektai jau kepami ant naujo dizaino:

Balsuok 2008

Pekinas 2008

Delfio BLOGas

Delfi.tv

Pastarasis projektas bene unikaliausias. Paskaitykite ką apie jį rašo “Media Medis“.

Akivaizdu, kad neužilgo panašia kryptimi pasikeis ir visas portalas. Atsikratoma paskutinio pasaulyje (atsiprašau, priešpaskutinio) 468×60 dydžio banerio, nes jau senai aišku, kad iš jo jokios naudos reklamos užsakovams. Įvedami didesnio formato baneriai dešiniajame stulpelyje. Akivaizdu, kad amžiname kare tarp portalo redakcijos ir reklamos pardavimo skyriaus pastarasis patyrė šiokį tokį pralaimėjimą. Delfyje atsirado ne 300 px pločio baneriai, kaip visuose padoriuose viso pasaulio naujienų portaluose (NYTimes.com, CNN.com, Lrytas.lt ir t.t.), o berods 250 px. 50 pikselių atiteko redakcijai :)

Pasikeitimai vyksta, bet tuo pačiu kartas nuo karto girdisi ir apie nesutarimus Delfi komandoje. Nesenai buvo rašyta apie žmonių išėjimą iš reklamos skyriaus, nesenai girdėjau apie IT skyriaus problemas. Nelengva būti dideliu, oi nelengva.

Bet kokiu atveju linkiu gerų permainų. Visiem bus smagiau…

Rodyk draugams

Atsinaujino Zebra.lt 2008-07-30

Parašė internetas Kategorija: naujienos.
Komentarai (2)

Verslo banga praneša, kad šiandien atsinaujino Zebra.lt:

Pats laikas Teo LT gelbėti savo portalo krentantį lankomumą:

Sprendžiant iš pranešimo spaudai teksto tai bus einama pramogų, laisvalaikio ar panašia kryptimi. Vizualiai pirmas įspūdis toks, kad Zebra.lt bandys kovoti labai konkurentiškoje naujienų tinklalapių rinkoje.

Patinka man čia tai, kad tai vienintelis portalas turintis registruotų lankytojų bazę. Bet panašu, kad kol kas nerandama kokiu būdu tai išnaudoti. Zebra niekada neturėjo savo veido, buvo neaišku ar tai telekomunikacijų paslaugų, naujienų ar bendravimo portalas. Toks savotiškas “all in one”.

Kol kas neatrodo, kad daug pasikeitė - žiūrėsim kaip bus toliau.

Rodyk draugams

Tv.lt mirė, tegyvuoja boms.lt (irgi nelabai gyvas) 2008-07-29

Parašė internetas Kategorija: naujienos.
Komentarai (2)

Netikėtai netekome vieno iš lietuviško interneto mohikanų www.tv.lt . Vietoje jo atsidaro naujas tinklalapis www.boms.lt (Baltic Online Media Store):

Tinklalapio esmė - muzikinių, video failų pardavimas, na kai kurie video nemokami, bet už muziką ir kai kurią video medžiagą reikia mokėti.

Tv.lt startavo, berods, prieš 7-8 metus. Tiems laikams tai buvo labai inovatyvi idėja ir, nepasikuklinsiu pasakyti, - pralenkė savo laiką. TV laidų transliavimas buvo per daug pažangi mintis, kad būtų priimta tarp plačiųjų masių. Tiksliau sakant, plačiosios masės tada neturėjo spartaus interneto. Tinklalapis buvo gana populiarus tarp užsienio lietuvių, jų internetas greitas ir jiems pasižiūrėti Lietuvos televizijų laidas labai įdomu. Bet monetizuoti šiuos lankytojus nelabai įmanoma nes reklamos užsakovams nelabai rūpi emigrantai. Tiesa, mūsų reklamos užsakovai nekreipė daug dėmesio į tai, kad juos žiūri užsieniečiai, jie tiesiog nepagalvojo, kad galima pasiteirauti tokių dalykų, o jų konsultantai “pamiršo” pasakyti.
Gal tai ir buvo ta priežastis kodėl tinklalapis niekada nedalyvavo Gemius tyrimuose.
Laikai pasikeitė, interneto vartotojai gavo greitą ryšį, bet TV kanalai nusprendė labiau vertinti savo turinį ir nebeatiduoti jo už dyką. LTV transliuoja ir archyvuoja pati, TV3 taip pat transliuoja internetu. LNK pardavė savo laidas Balsui. TV.lt liko be turinio. Per metus lankomumas krito daugiau negu dvigubai:

Ar dabartinis sprendimas geresnis? Labai abejoju: flashinis dizainas juodas ir baisus, bent kol kas poreikio pirkti muziką mūsų vartotojai neturi, gerai žinomo vardo TV.LT atsisakyta, o naujasis pavadinimas niekam nieko nesako, jo iškomunikavimui bus reikalingos milžiniškos lėšos.  Kokybiškai rodomas MTV turinys gal ir neblogai, bet ar ilgam?

Jeigu pretenduojama į el.komercijos kategoriją ir tikimasi uždirbti iš turinio pardavimo tai tada apsiklijavimas baneriais iš visų pusių yra labai klaidingas sprendimas. Jei tikimasi uždirbti iš reklamos tai kam mokamas turinys? Kur šiolaikiškos WEB 2.0 galimybės? Nei komentavimo, bei reitingavimo, o apie vartotojų kuriamą turinį nėra net kalbos. Blogai.

Labai smalsu kas atsitiks su domenais tv.lt, tv.lv, tv.ee - tikrai skanus kasnelis…

Rodyk draugams

TAIP ar NE. Frype.lt ir privatumas 2008-07-25

Parašė internetas Kategorija: naujienos.
Komentarai (8)

Nesenai rašiau apie interneto klasikos reinkarnaciją Lietuvoje Hotnot.lt projekto pavidalu. Netikėtai atsirado dar vienas analogiškas. O blogiausia tai, kad aš ten irgi dalyvauju ir niekas neklausė manęs ar aš to noriu.

Pirmiausia pradėjau gauti vieną po kito mailus:

Iš pradžių pamaniau, kad gal kokia klaida ar atsitiktinis spamas. Nekreipiau dėmesio. Bet po penkto laiško nuėjau apsižvalgyti:

Pats tikriausias HOTorNOT klonas. Tik su Pabaltijietiškais gobšumo bruožais. Norėdamas pamatyti kas man pasakė TAIP turiu susimokėti:

Bala nematė. Biznis yra biznis. Nenoriu tai nemoku.

Bet staiga man toptelėjo mintis, kad kažkas nori su manimi bendrauti ne šiaip sau, o todėl, kad mano nuotrauka iš Frype profilio be jokio mano sutikimo rotuojama atvirame tinklalapyje. Įsivaizduokite, kad mano žmona netyčia naršydama internete užtaiko į www.frype.lt/yesno/ (kaip “netyčia” nediskutuojam dabar) ir ten pamato mane beieškantį pažinčių. Skyrybos iš karto!

Frype.lt visada akcentavo tai, kad jų tinklas uždaras, patekti ten galima tik su kvietimu, visi registruojasi savo tikru  vardu ir t.t. Paprastai nedalyvauju jokiuose soc. tinkluose, bet čia kažkada kažkas pakvietė ir užsiregistravau. Bet dabar jaučiuosi išduotas. Jei iš manęs prašoma, kad atskleisčiau savo tapatybę tai būkite mieli ir be mano sutikimo nenaudokite tos mano tapatybės viešai ir nekabinėkite mano nuotraukos ant kiekvieno stulpo.

Bet metus į šoną asmeninius nusiskundimus ir šį projektuką vertinant tik verslo požiūriu tai jis yra neblogas. Tikrai norėtųsi pamatyti kas gi ten už mane balsavo… 2 Lt…. 2 Lt… 2 Lt…

Rodyk draugams

Kontekstinė reklama atėjo. Atsinaujino Textads.lt 2008-07-22

Parašė internetas Kategorija: naujienos.
Komentarai (8)

Atsinaujino tekstinės reklamos tinklas Textads.lt :

Atsinaujino juridiškai - dabar tai jau nebe UAB Adnet, o atskira bendrovė UAB Textads.

Atnaujino tinklalapį:

Na ir svarbiausias dalykas - pagaliau jie sako, kad tapo kontekstinės reklamos tinklu. Kaip jau rašiau Google’as man nukirpo milžinišką pinigų srautą :), kurį gaudavau talpindamas AdSense reklamą. Tai pereiname prie vietinio tiekėjo ir bandome užsidirbti :)

Vienas pasikeitimas matosi akivaizdžiai - naujoji Textads sistema leidžia gana lanksčiai redaguoti reklamos pateikimą tinklalapyje:

Galima lengvai ir beveik be jokių apribojimų rinktis banerio dydžius, spalvas, skelbimų skaičių ir t.t. Puiku.

Žiūrime kaip seksis uždirbti! Tada žiūrėsime, kaip seksis reklamuotis.

Rodyk draugams

Kas gi atsitiko Alfa.lt? 2008-07-15

Parašė internetas Kategorija: naujienos.
Komentarai (19)

Vasara. Natūralu, kad šiek tiek krenta daugumos tinklalapių lankomumas. Ypač natūralu tiems, kurių lankomumas nėra reklamos rezultatas. Vakar atkreipiau dėmesį į TNS Metrix tyrimų duomenis:

Šiuo atveju turime drastišką lankomumo kritimą. Ar tai reiškia, kad baigėsi Alfos reklaminiai biudžetai ar tiesiog nusprendė pasižiūrėti tikrąjį vaizdą  - ką pavyko pasiekti per beveik dvejus metus?

Iš vienos pusės - rezultatas nedžiuginantis, iš kitos pusės - nei vienam kitam naujienų portalui nepavyko pasiekti geresnio rezultato taip pat. Bet kokiu atveju galime akivaizdžiai įsitikinti kokį rezultatą duoda reklama One.lt.

Akivaizdu, kad labai greitu metu rinkoje atsiras dar bent 4 pakankamai rimti (arba tokiais bandantys atrodyti) naujienų tinklalapiai: respublika.lt, atn.lt, diena.lt, 15min.lt. Ir spėju, kad beveik visi lips ant to pačio grėblio kaip ir Alfa. Specialiai jų nevadinu portalais nes jie tokie greičiausiai ir nebus, tai bus eiliniai 4 nauji tinklalapiai, kurie pateikia tas pačias naujienas kaip Delfi ar Lrytas. Ir kam jie man, kaip vartotojui, reikalingi?

O gal kuris nors išsišoks ir pasiūlys kažką įdomesnio?

Rodyk draugams

Lietuviai apgavo Firefox’ą? 2008-07-08

Parašė internetas Kategorija: naujienos.
Komentarai (18)

Daugelis, turbūt, girdėjote ar skaitėte apie Firefox 3 parsisiuntimo dieną, bei ta proga siektą ir pasiektą pasaulio rekordą, kurį užfiksavo Guiness rekordų agentūra. Smagiausias momentas mums čia yra tas, kad lietuviai laimėjo:

Tai reiškia, kad mes įsidiegėme daugiausia naršyklių lyginant Lietuvos ar kitų valstybių gyventojų skaičių. Tikrai neeilinis būtų įvykis. Nors kartą Estus aplenkėm (8 vieta).

Bet ar čia yra bent kiek tiesos? Turime puikų įrankį www.ranking.lt , kuris rodo kokiomis naršyklėmis realiai naudojasi visų populiariausių lietuviškų tinklalapių lankytojai:

Birželio 24-30 dienomis (jau praėjus savaitei po rekordo skaičiavimo dienos - birželio 17) matomas šioks toks Firefox 3 vartojimo augimas, bet ši naršyklė tesudaro 3,9% visų Lietuvoje atverstų puslapių ir tėra 5 vietoje. Jei tikėtume Firefox pateikiamais skaičiais, kad 236 177 Lietuvos vartotojai parsisiuntė Firefox 3 tai jie turėtų sudaryti bent 15% visų Lietuvos interneto vartotojų ir maždaug tiek peržiūrimų puslapių.
Netikit Ranking.lt duomenimis? Pasižiūrėkite bet kokio tinklalapio lankomumo duomenis, ten irgi vargiai ar pamatysite kažkokį ypatingai stebūklingą Firefox 3 naudotojų prieaugį birželio 17 dieną.

Ar Firefox nemoka skaičiuoti ar čia mūsų programišiai gerai Lietuvos vardą pagarsino?

Rodyk draugams